0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
طراحی معماری نرمافزاری سامانه دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش
نویسندگان :
محمدرضا صفایی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه) , رضا رضایی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه)
کلمات کلیدی :
طراحی معماری نرمافزار، سامانه دانشآموزی، طراحی مبتنی بر ویژگی کیفی
چکیده :
یکی از مهمترین و پرتعدادترین دستگاهها و سامانههای موجود در سطح کشور، سامانه وزارت آموزشوپرورش و بهویژه سامانههای دانشآموزی است که اطلاعات بیش از 15 میلیون دانشآموز را در خود جایداده است. متأسفانه باوجوداین که وظایف این وزارت خانه ازلحاظ ارزش و محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است ولی کمترین توجه، صرف وقت و سرمایه برای آنها صورت گرفته است؛ هرچند تلاشهایی برای بهبود در موارد مختلف انجامشده است اما این دسته از سامانهها از عقبماندگی در محیطهای طراحی برخوردارند و هم تعدد زیادی دارند. این امر تاکنون چالشها و ضعفهای عدیدهای را به وجود آورده است که ازجمله آنها عدم هماهنگی در طراحی، محیطهای زیرساختی متفاوت، عدم پشتیبانی یکسان و هماهنگ، سردرگمی و زحمت کاربران و عدم کارایی لازم و نیز عدم قابلیت استفاده مفید در اطلاعات بوده است. لذا بازطراحی و نوسازی این دسته از سامانهها از اهمیت شایانی برخوردار گشته است؛ بنابراین با توجه به ضعفهای موجود در این سامانه که بر اساس مصاحبههای مختلف از کاربران در سطوح مختلف صورت گرفت، در این مقاله طراحی معماری نرمافزاری سامانه دانشآموزی انجامشده است که نتایج انجام این طراحی با روش طراحی مبتنی بر ویژگی کیفی باعث شده است دو ویژگی کارایی و قابلیت استفاده بهبود پیدا کند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5