0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هفتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه طرح کلان معماری زیستبوم هویت دیجیتال
نویسندگان :
تورج اکبری (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) , عاطفه ترکمن (دانشگاه تربیت مدرس تهران)
کلمات کلیدی :
معماری،زیستبوم،هویت دیجیتال،زیستبوم هویت دیجیتال،معماری زیستبوم کسبوکار
چکیده :
زیستبوم کسبوکار معرف گروهی پویا از بازیگران اقتصادی عمدتاً مستقل است که محصولات یا خدماتی را در قالب یک راهحل منسجم ارائه میکنند. زیستبومها از بهترین مدلهای حکمرانی در محیطهای تجاری غیرقابل پیشبینی اما انعطافپذیر، چندذینفعی با شرکاء و رقبای نیازمند هماهنگی هستند. سازگاری و پیشبینی تغییرات در بازارها، فناوریها، مقررات و احساسات عمومی و آمادگی برای پذیرش فرصتهای ناخواسته از الزامات زیستبومهای موفق در درازمدت است. در عصر دیجیتال، افراد و کسبوکارها بیش از هر زمان دیگری به خدمات ارائه شده در فضای مجازی وابسته هستند. ارائه خدمات در این فضا نیازمند اعتمادسازی از طریق ایجاد چارچوب اعتماد برای ارائه خدمات هویت دیجیتال است. ارائه خدمات هویتی نیازمند مشارکت تعداد بالایی از ذینفعان در بخشهای خصوصی و دولتی است که تعاملات و ارتباطات میان آنها را میتواندر بستر زیستبوم هویت دیجیتال کشور مدیریت نمود. در این مقاله ضمن بررسی ادبیات مربوط به توسعه مفهوم نوظهور معماری زیستبوم، مراحل مربوط به طراحی و معماری زیستبوم کسبوکار ارائه شده است. در ادامه با بیان روش توسعه معماری زیستبوم نسبت به ارائه معماری کلان زیستبوم هویت دیجیتال کشور در پنج گام کلی اقدام شده است. برای صحتسنجی روش پیشنهادی از مقایسه تطبیقی آن با زیستبومهای هویتی کشورهای استرالیا و انگلستان استفاده شده است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5