0% Complete
English
صفحه اصلی
/
ششمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
معماری سازمانی در شهرداری ها – چالش ها و راهکارها (مطالعه موردی شهرداری کاشان)
نویسندگان :
مطهره حضرتی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان) , ابوالفضل رسولیان رهقی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد)
کلمات کلیدی :
معماری سازمانی،خدمات،فرایند،مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کاشان،معاونت شهرسازی،case study،کسب و کار،وضعیت موجود،وضعیت مطلوب،هوشمند
چکیده :
معماري سازماني ابزار تحقق نيازمندي هاست که اگر نيازمندي ها را متناسب با مأموريت و اهداف سازمان شناسايي نماييم، مي توانيم معماري دقيق تري را طراحي کنيم. فناوری اطلاعات نیز که با رشد فزاینده و لحظه ای خود در تمام سطوح سازمانی و تصمیم گیری های آن از جمله هم راستایی با چارچوب فعالیت هایشان حضور دارد؛ دایه دار برپایی معماری سازمانی است. در این راستا مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کاشان با توجه به اهداف کلان و سند چشم انداز آن سازمان، جهت بررسی و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و استاندارد سازی فرایند های خود، افزایش قابلیت ارتجاعی طراحی و سازگاری از معماری سازمانی کمک گرفت تا در اثربخشی مثبت بر زنجیره ارزش و کارایی و ارتقای جایگاه سازمان از نگاه ذینفعان، صعود ویژه و چشم گیری بدست آورد. اما در سازمان های بزرگ و مهم و متلاطم و پرتغییر نظیر شهرداری ها که قلب تپنده شهر و نزدیکترین نهاد به مردم در زمینه ارائه خدمات عمومی و رفاهی می باشد؛ با توجه به انتظارات، حساسیت و تنوع و گستردگی خدمات این نهاد مردم محور، تدوین معماری سازمانی از مجاری فناوری اطلاعات منطبق بر فرایندهای کسب وکار، امری پیچیده و چالش برانگیز می باشد. بنابراین پس از بررسی های لازم برای انتخاب چارچوب توگف و طراحی و به نتیجه رساندن سند فوق ما را بر این داشت تا ابتدا در مجموعه ها به صورت فازبندی شده به صورت case study ورود پیدا کرده و بعنوان راه حل بعدی با ارائه راهکارهایی برای حل چالش ها و چابک سازی سازمان با معیارهای سرعت، سبکی و زیرکی و خلاقیت و نوآوری و در نهایت با تجمیع و یکپارچه سازی پروژه های تهیه شده، پروژه نهایی تهیه واجرا گردد .
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5