0% Complete
English
صفحه اصلی
/
ششمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
الگوی تحول دیجیتال سازمانی موفق
نویسندگان :
فاطمه زرگران خوزانی (دانشگاه علامه طباطبائی) , رضا توکلی راد (دانشگاه علامه طباطبائی)
کلمات کلیدی :
تحول دیجیتال،فرهنگ دیجیتال،تحقق دیجیتال،فرایندهای دیجیتال،تحول دیجیتال سازمانی،راهبرد تحول دیجیتال،الگوی تحول دیجیتال،انقلاب صنعتی چهارم،نقشه راه تحول دیجیتال،استراتژی تحول دیجیتال
چکیده :
این پژوهش به شناسایی عواملی میپردازد که تحقق تحول دیجیتال سازمانی برای موفقیت به آن نیاز دارد. هدف از آن، احصا عواملی است که سازمانها در اجرای تحول دیجیتال باید در نظر داشته باشند. روش تحقیق، از نوع اکتشافی و توصیفی است و رویکرد تحلیل مضمون به کار برده شده است. 12 خبره بهصورت هدفمند در این پژوهش مشارکت داشتند. یافتهها نشان داد که 5 حوزه کلیدی، در یک تحول دیجیتال برای سازمان حائز اهمیت است که عبارتاند از 1) فرهنگ دیجیتال (شامل ارزشهای فرهنگی دیجیتال، مدیریت دانش دیجیتال، فرهنگ پذیرای تغییر و تحول، فرهنگ سرعت و دقت در عملکرد، توسعه فرهنگ مالکیت معنوی)، 2) فرایندسازی دیجیتال (شامل خودکارسازی فرایندها، تحلیلهای دیجیتالی، سازماندهی تکنولوژیهای دیجیتال، ساختار منعطف مناسب دیجیتال، همسوسازی فرایندهای کسبوکاری، ارتباطات سازمانی دیجیتال)، 3) فناوریهای دیجیتال (کلیه فناوریها ازجمله کلان داده، فین تک، بلاک چین و قراردادهای هوشمند، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، رایانش ابری 5G) ، 4) فضای کاری دیجیتال (استخدام کارکنان دانشی، توسعه مهارتهای دیجیتال، آموزش دیجیتال، اتاق فکر دیجیتال) و 5) فعالیت دیجیتال (شامل توسعه محصول دیجیتال، توسعه نوآوری و ایده پردازی، مشتری مداری دیجیتال، کانالهای توزیع دیجیتال، تعامل دیجیتال با مشتری، پشتیبانی دیجیتال، ایجاد و نگهداری پلتفرمهای فروش دیجیتال و برقراری امنیت دیجیتال).
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5