0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه مدل معماری نظرات ذینفعان برای تحلیل بازخوردهای بازار با استفاده از تحلیل همرخدادی کلمات کلیدی
نویسندگان :
زهرا بیات
1
بختیار استادی
2
احسان نیکبخش
3
1- دانشگاه تربیت مدرس تهران
2- دانشگاه تربیت مدرس تهران
3- دانشگاه تربیت مدرس تهران
کلمات کلیدی :
بازخوردهای بازار،معماری نظرات ذینفعان،پیشپردازش دادهها،تحلیل همرخدادی واژگان
چکیده :
امروزه، با توجه به سرعت تولید دادهها و اهمیت دانش دریافت شده از آنها، تحلیل نظرات ذینفعان سازمانها ضروری است. اگرچه روشهایی مانند بررسی همرخدادی واژگان کارآمد هستند، اما برای تشخیص محورهای تمرکز ذینفعان در زمینههای خاص مانند تحلیل بازخوردهای بازار، استفاده از این روشها به عنوان شکاف تحقیقاتی قابل رویت است. در این پژوهش، از ابزارهای پیش پردازش دادههای متنی فارسی برای مشخص کردن کلمات کلیدی و رسم شبکه همرخدادی استفاده شد. مدل پیشنهادی شامل سه مرحله مناسبسازی فایل دادهها، بررسی همرخدادی کلمات کلیدی و استنتاج عبارتها و محاسبه احتمال آنها میشود. پس از پیادهسازی مدل پیشنهادی روی هشت سری داده مربوط به نظرات ذینفعان مختلف شامل عاملین فروش، کاربران سایت شرکت و خریداران محصول از دیجیکالا، جمعا 22 عبارت استخراج شد. بیشترین احتمال رخداد بین عبارتهای استخراج شده از نظرات عاملین فروش، 31.01% و مربوط به ضعیف بودن بستهبندی با ظرف چلیک است که استراتژی توسعه محصول جهت تغییر یا بهبود جنس بستهبندی چلیک در راستای آن ارائه گردید. میان عبارتهای استخراج شده از نظرات کاربران سایت، پلاستیکی یا فلزی بودن مظروف روغنموتور پارس پایا با احتمال 36.67% رخ میدهد و راهکار اطلاع رسانی تغییرات بسته بندی از طریق کانالهای ارتباطی و تبلیغاتی شرکت ارائه شدهاست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدلسازی لایه کسب و کار صنعت هوشمند با استفاده از معماری مرجع صنعت 4.0
لیلی زارع پور - اکبر نبی الهی
مروری بر بازآفرینی سازمانها و صنایع در دنیای متاورس؛ از ایده تا واقعیت
امیرمحمد ناطقی - مائده مشرف
Network Analysis for Enhancing Enterprise Architecture: A Graph Theory Approach
SEYED MAHMOOD Nematollah Zadeh - Ali Ahmadi Ahmadabadi
کشف فرآیندهای کسب و کار برای نگاره رویدادهای خرد با رویکرد خوشه بندی و تئوری گراف
مهسا چوپان نژاد نجف آبادی - عرفان حسن نایبی
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
Fatemeh Rahimi - Amin Noormahmoodi - Arian Sadeghi - Farhoud Jafari Kaleibar
معرفی چارچوب یکپارچه فناوری و کسبوکار
محمدجعفر زارعی - محمدصادق برادران
How AI is Shaping the Future of Enterprise Architecture and Organizational Frameworks
Mina Iman Shayan - Fatemeh Salehi - Toktam Khatibi
مرور نظاممند ادبیات حکمرانی داده و تحلیلی بر پژوهشهای موجود
سیدحسن موسوی - اکبر نبی الهی - ناصر خانی
A Multi-Agent Retrieval-Augmented Generation Model with Specialized Domain Agents
Amin Noormahmoodi - Fatemeh Rahimi - Farhoud Jafari Kaleibar
Unlocking the Power of Data in Telecom: Building an Effective MLOps Infrastructure for Model Deployment
Amirhossein Hosseinnia - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Fatemeh Rahimi - Houman Kashfi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.1.5