0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
نویسندگان :
پریماه محمدپور
1
طاهره صاحب
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
بانکداری دیجیتال، تجربه مشتری، استانداردها و چارجوبهای مرجع، ارزش اکتسابی مشتری، عملکرد مالی بانک
چکیده :
هدف: این مقاله به بررسی ادراکات مشتری از بانکداری دیجیتال و نقش بهبود تجربه مشتری در تامین رضایتمندی و وفاداری او و تاثیر آن بر عملکرد مالی بانکها، با توجه به معیارها و چارچوبهای مرجع پرداخته است. روش: این روش تحقیق شامل نظرسنجی از ادراکات مشتریان بانکی است که به روش کمی-کیفی انجام شده است. در این پژوهش اقدام به شناسایی عوامل موثر در این حوزه، براساس ادبیات موضوع و پژوهش های پیشین گردید و سپس با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی تاییدی، عوامل طبقهبندی و روایی آزمون از طریق نظر متخصصین (روایی محتوایی) و تحلیل عاملی تاییدی، به تایید رسید. لازم به ذکر است که در این پژوهش، از نظر 12 خبره در حوزه توسعه تجربیات مشتری در بانکداری دیجیتال استفاده شده است. یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان میدهد که تاثیرگذارترین مولفهها بر تجربه مشتری در بانکداری دیجیتال به ترتیب شامل مولفه ترجیحات مشتری با معیارهایی نظیر سادگی و سهولت، مولفه دیجیتالی شدن با معیارهایی نظیر یکپارچهسازی و بدون درز بودن تجربیات، قابلیتها و ظرفیتها، مولفه کیفیت کانالهای ارائه خدمات شامل معیارهایی نظیر ارائه تجربه یکپارچه در کانالها، کیفیت ارائه خدمات و قابلیت سفارشیسازی، و مولفههای استفاده از بهروشها و تجزیه و تحلیل میباشند. بین مفاهیم بهبود تجربه مشتری و ارزش اکتسابی مشتری، رابطه معناداری وجود دارد که منجر به ارتقای سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان میشود که نهایتاً در بهبود عملکرد مالی در بانکداری دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی راهکارهای بهبود عملکرد در صنعت خردهفروشی با استفاده از دادهکاوی
مریم جمشیدی مقدم - سید رئوف خیامی
عناصر و ملزومات حکمرانی هوش مصنوعی در نظام سلامت و سازمان های مراقبت بهداشتی
رضا صفدری - زهراسادات آزادمنجیر
ارائه الگو قابلیت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها مبتنی بر ITIL V4
فاطمه علیرضایی سروستانی - سید رئوف خیامی - رسول اسماعیلی فرد
مروری بر معماریهای زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستان هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
An Efficient Method For Selecting and Prioritizing Business Processes In Robotic Process Automation
Reyhaneh Alimoradi - Fereidoon Shams Aliee - Bahar Farahani
تحلیل کارکردهای معماری سازمانی بر اثربخشی استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت توزیع برق( مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی)
بهزاد نیرومند
A Novel Approach to Enhance Context-Aware Process Mining: Detecting Non-Conformance and Bottleneck Root Causes
Behrang Agilinasab - Fereidoon Shams Aliee
ارائه چارچوب معماری خدمات کسبوکار شهرداری: مطالعه موردی شهرداری یزد
سید اکبر مصطفوی - الهام برخورداری - محدثه السادات صابری نژاد اناری - مرضیه حاتمی
A Fast Internet of Things DDoS Attack Detection Method Using Deep Feedforward Networks
Vahide Babaiyan - Omid Bushehrian - Reza Javidan
Developing a Digital Transformation Architecture Framework: A Business Intelligence Approach
Mojtaba Rezaie - Zahra Mirzahosein - Hatef Rasouli
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7