0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
نویسندگان :
پریماه محمدپور
1
طاهره صاحب
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
بانکداری دیجیتال، تجربه مشتری، استانداردها و چارجوبهای مرجع، ارزش اکتسابی مشتری، عملکرد مالی بانک
چکیده :
هدف: این مقاله به بررسی ادراکات مشتری از بانکداری دیجیتال و نقش بهبود تجربه مشتری در تامین رضایتمندی و وفاداری او و تاثیر آن بر عملکرد مالی بانکها، با توجه به معیارها و چارچوبهای مرجع پرداخته است. روش: این روش تحقیق شامل نظرسنجی از ادراکات مشتریان بانکی است که به روش کمی-کیفی انجام شده است. در این پژوهش اقدام به شناسایی عوامل موثر در این حوزه، براساس ادبیات موضوع و پژوهش های پیشین گردید و سپس با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی تاییدی، عوامل طبقهبندی و روایی آزمون از طریق نظر متخصصین (روایی محتوایی) و تحلیل عاملی تاییدی، به تایید رسید. لازم به ذکر است که در این پژوهش، از نظر 12 خبره در حوزه توسعه تجربیات مشتری در بانکداری دیجیتال استفاده شده است. یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان میدهد که تاثیرگذارترین مولفهها بر تجربه مشتری در بانکداری دیجیتال به ترتیب شامل مولفه ترجیحات مشتری با معیارهایی نظیر سادگی و سهولت، مولفه دیجیتالی شدن با معیارهایی نظیر یکپارچهسازی و بدون درز بودن تجربیات، قابلیتها و ظرفیتها، مولفه کیفیت کانالهای ارائه خدمات شامل معیارهایی نظیر ارائه تجربه یکپارچه در کانالها، کیفیت ارائه خدمات و قابلیت سفارشیسازی، و مولفههای استفاده از بهروشها و تجزیه و تحلیل میباشند. بین مفاهیم بهبود تجربه مشتری و ارزش اکتسابی مشتری، رابطه معناداری وجود دارد که منجر به ارتقای سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان میشود که نهایتاً در بهبود عملکرد مالی در بانکداری دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تعریف شهر هوشمند، با استفاده از نظریه داده بنیان
محمد حسن زارع زاده - زینب درویشی آبسردی - رئوف خیامی
ارزیابی و پیادهسازی روش تحلیل دروازهای بر روی موتور جریان کار Flowable به منظور صحتسنجی ساختاری مدلهای فرآیندی BPMN
یحیی پورسلطانی - محمد حسن شیرعلی شهرضا - سید علیرضا هاشمی گلپایگانی
ارائه یک مدل و معماری پیشنهادی برای اکوسیستم ملی هویت ایران
دکتر پریماه محمدپور - سینا فردی
Challenges and Experiences of Iranian Developers with MLOps at Enterprise
Mohammad Heydari - Zahra Rezvani
ارائه یک چارچوب برای کشف فرآیند و پیاده سازی یک روش ترکیبی مبتنی بر آن
محمدعلی خدادوست - فهیمه رحیم زاده - مهدی وحیدی پور - جواد سلیمی
Presenting a Reference Architecture for Developing Single Window System of Executive Departments (Case Study: Ministry of Culture and Islamic Guidance)
Hossein Ahmadi - Nima Taheri
راهکارهایی برای پذیرش DevOps در نگهداری و چرخه حیات معماری سازمانی
محمد عبداللهی - دکتر فریدون شمس علیئی
ارائه یک مکانیزم تشویقی برای حسگر جمعی بر پایه ارتباطات گوشی به گوشی
رسول اسماعیلی فرد - ستاره قره چاهی
معماری سازمانی در شهرداری ها – چالش ها و راهکارها (مطالعه موردی شهرداری کاشان)
مطهره حضرتی - ابوالفضل رسولیان رهقی
Navigating Data Governance in the Telecom Industry
Fatemeh Rahimi - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Amirhossein Hosseinnia - Houman Kashfi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.1.5