0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Designing a model to use Omnichannel in banking industry based on BIAN framework
نویسندگان :
Ali Abediniyan
1
Fatemeh Mahdavi Azar
2
Eslam Nazemi
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
2- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
Omnichannel; Banking Industry; Customer Experience; Enterprise Architecture; BIAN; Business Domain; Service Domain
چکیده :
Over the past few years, the rapid growth of financial services and changes in customer requirements have laid the groundwork for digital channel expansion. Omnichannel is an approach that assists banks to collect customer information based on their activities in different channels and provides an integrated and unified customer experience. Currently, most banking services are developed without a sufficient understanding of customer experiences and activities, and each channel is considered separately. BIAN is a service-oriented enterprise architecture framework specified for the banking industry, the main element of which is service domains. Each service domain is a specific area of business, the combination of these service domains covers different banking business scenarios. This paper proposes a model that uses Omnichannel in the banking industry based on the BIAN framework. The proposed model use BIAN business domains to provide an integrated and optimal interaction between different banking channels in order to improve the customer experience, improve customer retention rates, upgrade the quality of banking services and profitability by analyzing customer behavior, marketing and forecasting needs. In order to explain the application of the proposed model and evaluate its executive validity, the business scenario of opening a current account is considered.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارایه روش شبیهسازی برای ارزیابی راهحلهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در سازمان
منا هادی برحق طلب - دکتر سید رئوف خیامی - دکتر غلامحسین دستغیبی فرد
A Crisis-driven e-Learning Capability Maturity Model in the Age of COVID-19: Process-based Maturity Assessment
Hanieh Kashfi - Bahar Farahani - Reza Fotohi - Dr Fereidoon Shams Aliee
ارائه روشی به منظور یکپارچهسازی زبانهای مدلسازی مورد استفاده در معماری سازمانی
مژده محمدنیا - علی رضایی
معماری سازمانی پیچیده و مبتنی بر خِرَد ترکیبی برای نظام یکپارچه و هوشمند مدیریت مالی دولت
سارا بوربور حسین بیگی - محمدرضا بشارتی
مروری بر معماری سازمانی چابک
مطهره حاج محمدحسنی - دکتر پریماه محمدپور
ارائه یک مکانیزم تشویقی برای حسگر جمعی بر پایه ارتباطات گوشی به گوشی
رسول اسماعیلی فرد - ستاره قره چاهی
تحلیل کارکردهای معماری سازمانی بر اثربخشی استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت توزیع برق( مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی)
بهزاد نیرومند
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
Fatemeh Rahimi - Amin Noormahmoodi - Arian Sadeghi - Farhoud Jafari Kaleibar
ارائه چارچوب معماری خدمات کسبوکار شهرداری: مطالعه موردی شهرداری یزد
سید اکبر مصطفوی - الهام برخورداری - محدثه السادات صابری نژاد اناری - مرضیه حاتمی
مقایسه بیزاجی و اوراکل اکسپرس با سیستم ساز برسا در توسعه نرم افزارهای سازمانی: راهنمای انتخاب برای سازمانها
سید مهدی وحیدی پور - مهدی صادق - علی بهرامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7