0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Designing a model to use Omnichannel in banking industry based on BIAN framework
نویسندگان :
Ali Abediniyan
1
Fatemeh Mahdavi Azar
2
Eslam Nazemi
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
2- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
Omnichannel; Banking Industry; Customer Experience; Enterprise Architecture; BIAN; Business Domain; Service Domain
چکیده :
Over the past few years, the rapid growth of financial services and changes in customer requirements have laid the groundwork for digital channel expansion. Omnichannel is an approach that assists banks to collect customer information based on their activities in different channels and provides an integrated and unified customer experience. Currently, most banking services are developed without a sufficient understanding of customer experiences and activities, and each channel is considered separately. BIAN is a service-oriented enterprise architecture framework specified for the banking industry, the main element of which is service domains. Each service domain is a specific area of business, the combination of these service domains covers different banking business scenarios. This paper proposes a model that uses Omnichannel in the banking industry based on the BIAN framework. The proposed model use BIAN business domains to provide an integrated and optimal interaction between different banking channels in order to improve the customer experience, improve customer retention rates, upgrade the quality of banking services and profitability by analyzing customer behavior, marketing and forecasting needs. In order to explain the application of the proposed model and evaluate its executive validity, the business scenario of opening a current account is considered.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Novel Approach to Enhance Context-Aware Process Mining: Detecting Non-Conformance and Bottleneck Root Causes
Behrang Agilinasab - Fereidoon Shams Aliee
ارائه الگو قابلیت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها مبتنی بر ITIL V4
فاطمه علیرضایی سروستانی - سید رئوف خیامی - رسول اسماعیلی فرد
ِمش داده: رویکردی جدید برای حکمرانی داده غیرمتمرکز
سیدحسن موسوی - اکبر نبی الهی - رسول عسگرپور - شروان فکری ارشاد - عباس زمانی
شناسایی راهکارهای بهبود عملکرد در صنعت خردهفروشی با استفاده از دادهکاوی
مریم جمشیدی مقدم - سید رئوف خیامی
An Efficient Method For Selecting and Prioritizing Business Processes In Robotic Process Automation
Reyhaneh Alimoradi - Fereidoon Shams Aliee - Bahar Farahani
تاثیر متغیرهای راهبرد، کسب و کار، و فناوری اطلاعات شرکت های صنعتی بر طراحی معماری سازمانی
اشکان صفاجو
مروری بر معماریهای زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستان هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
طراحی مدل معماری سازمانی (EA) شرکتهای توزیع برق ایران بر اساس استاندارد IEC61968 و مدیریت جریان ارزش (VSM)
مصطفی یوسف زاده - صادق صفارخراسانی - رضا بهنود - حمید حسن نژاد
ارزیابی و پیادهسازی روش تحلیل دروازهای بر روی موتور جریان کار Flowable به منظور صحتسنجی ساختاری مدلهای فرآیندی BPMN
یحیی پورسلطانی - محمد حسن شیرعلی شهرضا - سید علیرضا هاشمی گلپایگانی
Designing a Comprehensive Capability Map for Digital Era
Mohammad Jafar Zarei - Mohammad Sadegh Baradaran
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.1.5