0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
نویسندگان :
Fatemeh Rahimi
1
Amin Noormahmoodi
2
Arian Sadeghi
3
Farhoud Jafari Kaleibar
4
1- شرکت ایرانسل
2- شرکت ایرانسل
3- شرکت ایرانسل
4- Carleton University
کلمات کلیدی :
Customer care،Proactive،Machine Learning،Telecom
چکیده :
As telecommunications networks become increasingly complex, maintaining seamless service quality and customer satisfaction is a growing challenge. This paper presents a machine learning-based framework for proactive customer care in the telecommunications sector. Leveraging various data sources such as Base Transceiver Station (BTS) KPIs, user account information, and call experience metrics, we implement predictive models to forecast call statuses. By employing advanced feature engineering techniques and utilizing Long Short-Term Memory (LSTM) for KPI prediction, we develop a unified classification model to predict and mitigate instances of poor user experience. Our results demonstrate significant improvements in predicting call drops and enhancing overall customer satisfaction through real-time monitoring and proactive interventions.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه چارچوب معماری خدمات کسبوکار شهرداری: مطالعه موردی شهرداری یزد
سید اکبر مصطفوی - الهام برخورداری - محدثه السادات صابری نژاد اناری - مرضیه حاتمی
برنامهریزی مبتنی بر قابلیت جهت گذر از وضع موجود به مطلوب شرکت برق منطقهای خوزستان
فائز مشکوری نژاد - اکرم رحیمی اردلی - فریبا فرازمند
Digital Disruption in Telecommunication: Shifting from Telco to Tech Co
Fatemehzahra Feizi - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemeh Rahimi - Houman Kashfi - Amirhossein Hosseinnia
ارائه مدل مفهومی معماری سازمانی سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات (ساتا)
افسانه معدنی - سحر خجسته
معماری سازمانی در حوزه بانکی: مرور پژوهشها
علی الحویزی - سعید عربان - مرتضی صمدی
تحلیل کارکردهای معماری سازمانی بر اثربخشی استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت توزیع برق( مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی)
بهزاد نیرومند
A Fast Internet of Things DDoS Attack Detection Method Using Deep Feedforward Networks
Vahide Babaiyan - Omid Bushehrian - Reza Javidan
ارائه مدل مفهومی پیشنهادی ترکیبی هوش مصنوعی و معماری سازمانی برای تحول دیجیتال در بانکها: رویکردی برای بهبود فرآیندهای کسبوکار
صالح راد - بابک درویش روحانی - حمید بنائیان
مروری بر معماریهای زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستان هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
مقایسه بیزاجی و اوراکل اکسپرس با سیستم ساز برسا در توسعه نرم افزارهای سازمانی: راهنمای انتخاب برای سازمانها
سید مهدی وحیدی پور - مهدی صادق - علی بهرامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7