0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
نویسندگان :
Fatemeh Rahimi
1
Amin Noormahmoodi
2
Arian Sadeghi
3
Farhoud Jafari Kaleibar
4
1- شرکت ایرانسل
2- شرکت ایرانسل
3- شرکت ایرانسل
4- Carleton University
کلمات کلیدی :
Customer care،Proactive،Machine Learning،Telecom
چکیده :
As telecommunications networks become increasingly complex, maintaining seamless service quality and customer satisfaction is a growing challenge. This paper presents a machine learning-based framework for proactive customer care in the telecommunications sector. Leveraging various data sources such as Base Transceiver Station (BTS) KPIs, user account information, and call experience metrics, we implement predictive models to forecast call statuses. By employing advanced feature engineering techniques and utilizing Long Short-Term Memory (LSTM) for KPI prediction, we develop a unified classification model to predict and mitigate instances of poor user experience. Our results demonstrate significant improvements in predicting call drops and enhancing overall customer satisfaction through real-time monitoring and proactive interventions.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه روشی جهت توسعه معماری کاوی سازمانی
محسن محمدی نژاد - حسین احمدی - دکتر فریدون شمس علیئی
Robustness of Microservice Architecture Design, A Complex Network Approach
Rashin Rahnamoun
ارائه مدل مفهومی پیشنهادی ترکیبی هوش مصنوعی و معماری سازمانی برای تحول دیجیتال در بانکها: رویکردی برای بهبود فرآیندهای کسبوکار
صالح راد - بابک درویش روحانی - حمید بنائیان
ارزیابی و پیادهسازی روش تحلیل دروازهای بر روی موتور جریان کار Flowable به منظور صحتسنجی ساختاری مدلهای فرآیندی BPMN
یحیی پورسلطانی - محمد حسن شیرعلی شهرضا - سید علیرضا هاشمی گلپایگانی
معماری سازمانی در شهرداری ها – چالش ها و راهکارها (مطالعه موردی شهرداری کاشان)
مطهره حضرتی - ابوالفضل رسولیان رهقی
درآمدی بر زمینهها و قابلیتهای چارچوبهای متداول معماری سازمانی در تدوین معماری امنیت اطلاعات سازمانی
زینب درویشی آبسردی - امید رجائی - دکتر محمد صادق رضایی
ارائه روشی به منظور یکپارچهسازی زبانهای مدلسازی مورد استفاده در معماری سازمانی
مژده محمدنیا - علی رضایی
تدوین نقشه قابلیتها در شهرداریها با رویکرد معماری مرجع GovStack
سید مسعود احمدی - اکبر نبی اللهی - رسول عسگرپور - شهره آجودانیان - فاطمه نورشرق
ارائه چارچوب معماری خدمات کسبوکار شهرداری: مطالعه موردی شهرداری یزد
سید اکبر مصطفوی - الهام برخورداری - محدثه السادات صابری نژاد اناری - مرضیه حاتمی
Unlocking the Power of Data in Telecom: Building an Effective MLOps Infrastructure for Model Deployment
Amirhossein Hosseinnia - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Fatemeh Rahimi - Houman Kashfi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.1.5