0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
نویسندگان :
Fatemeh Rahimi
1
Amin Noormahmoodi
2
Arian Sadeghi
3
Farhoud Jafari Kaleibar
4
1- شرکت ایرانسل
2- شرکت ایرانسل
3- شرکت ایرانسل
4- Carleton University
کلمات کلیدی :
Customer care،Proactive،Machine Learning،Telecom
چکیده :
As telecommunications networks become increasingly complex, maintaining seamless service quality and customer satisfaction is a growing challenge. This paper presents a machine learning-based framework for proactive customer care in the telecommunications sector. Leveraging various data sources such as Base Transceiver Station (BTS) KPIs, user account information, and call experience metrics, we implement predictive models to forecast call statuses. By employing advanced feature engineering techniques and utilizing Long Short-Term Memory (LSTM) for KPI prediction, we develop a unified classification model to predict and mitigate instances of poor user experience. Our results demonstrate significant improvements in predicting call drops and enhancing overall customer satisfaction through real-time monitoring and proactive interventions.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر حوزه امنیت معماری مایکروسرویس
سید حامد موحدمحمدی - دکتر اکبر نبی الهی سید حامد موحدمحمدی - اکبر نبی الهی -
Leveraging Big Data Intelligence for Electronic Health Data Collection and Mining in Smart Innovative Cities: Approaches and Applications
S. Mohammadhosain Zanjani - S. Mohammadali Zanjani - Hossein Shahinzadeh - Majid Moazzami - Farshad Ebrahimi - Nasim Nourmahnad
ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی بانک دولتی بر مبنای مدل CIPP در چارچوب معماری سازمانی
مبین طاطاری - الهام اکبری
ارائه یک چارچوب محتوایی امنیتی برای چارچوب معماری سازمانی ایران
سعید شکرالهی
بهبود کشف فرآیند مبتنی بر الگوریتم آلفا با استفاده از مدل نگاشت- کاهش
فهیمه رحیم زاده - محمدعلی خدادوست - مهدی وحیدی پور - جواد سلیمی
طراحی مدل معماری سازمانی برای انبارهای I4.0 با رویکرد دوقلوهای دیجیتال
راضیه بزی اصغر - دکتر بابک شیرازی
ارائه یک چارچوب برای کشف فرآیند و پیاده سازی یک روش ترکیبی مبتنی بر آن
محمدعلی خدادوست - فهیمه رحیم زاده - مهدی وحیدی پور - جواد سلیمی
تحلیل منصفانه بودن زنجیره تأمین در گروه خودرو سازی سایپا: بررسی انحرافات و عملکرد تأمینکنندگان با رویکرد شبکه عصبی
نیلوفر منظری - سید کمال چهارسوقی - حسن آشناور
A Multi-Agent Retrieval-Augmented Generation Model with Specialized Domain Agents
Amin Noormahmoodi - Fatemeh Rahimi - Farhoud Jafari Kaleibar
بررسی موانع و راهکارهای پیادهسازی تحول دیجیتال در سازمان برنامه و بودجه کشور مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم
زهرا شاطری - علی رضا علی احمدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7