0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
شناسایی راهکارهای بهبود عملکرد در صنعت خردهفروشی با استفاده از دادهکاوی
نویسندگان :
مریم جمشیدی مقدم
1
سید رئوف خیامی
2
1- دانشگاه صنعتی شیراز
2- دانشگاه صنعتی شیراز
کلمات کلیدی :
داده کاوی،صنعت خرده فروشی مواد غذایی،هوش مصنوعی،k-means،RFM،RFMD،RFML
چکیده :
امروزه باتوجهبه رشد روز افزون دادهها در صنایع و کسب و کارها، نیاز هر چه بیشتر برای کشف اطلاعات مهم از این حجم دادهها مشاهده میشود. یکی از کسب و کارهایی که حجم زیادی از دادهها را تولید میکند، صنعت خردهفروشی مواد غذایی است که در یک محیط رقابتی با سایر شرکتهای خردهفروشی، به دنبال راهکارهایی برای حفظ مشتریان فعلی و کسب مشتریان جدید هستند. برای این منظور میتوان از هوش مصنوعی و دادهکاوی در صنعت خردهفروشی برای کشف الگوهای پنهان، روابط و اطلاعات مفید از دادهها استفاده کرد. در این تحقیق، با استفاده از متد Crisp تحلیل و بررسیهایی بر روی دادههای یک شرکت خردهفروشی انجام شده و با استفاده از مدل RFM و RFMهای توسعهیافته بهعنوان ورودی الگوریتم k-means دادههای مشتریان را خوشهبندی کرده تا در نهایت با شناسایی مشتریان هدف بتوان به مدیران کسب و کارها جهت تصمیمگیری بهتر و مناسبتر برای بهبود استراتژیهای فروش و شناخت انواع مشتریان کمک کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Improving enterprise architecture mining methods
Mohsen Mohammadinezhad - Fereidoon Shams Aliee
ارائه یک چارچوب محتوایی امنیتی برای چارچوب معماری سازمانی ایران
سعید شکرالهی
مروری بر بازآفرینی سازمانها و صنایع در دنیای متاورس؛ از ایده تا واقعیت
امیرمحمد ناطقی - مائده مشرف
ارائه مدل مفهومی معماری سازمانی سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات (ساتا)
افسانه معدنی - سحر خجسته
بررسی چالشها، فرصتها و تأثیرات پیادهسازی کوبیت بر بهبود حاکمیت فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
شاهین سمیع عادل - اکبر نبی الهی - رسول عسگرپور - شهره آجودانیان - ناصر خانی
ارائه روشی جهت توسعه معماری کاوی سازمانی
محسن محمدی نژاد - حسین احمدی - دکتر فریدون شمس علیئی
معماری سازمانی در شهرداری ها – چالش ها و راهکارها (مطالعه موردی شهرداری کاشان)
مطهره حضرتی - ابوالفضل رسولیان رهقی
ارائه معماری سطحبندی شدهی زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستانهای هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
دکتر پریماه محمدپور - دکتر طاهره صاحب
Navigating Data Governance in the Telecom Industry
Fatemeh Rahimi - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Amirhossein Hosseinnia - Houman Kashfi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7