0% Complete
English
صفحه اصلی
/
ششمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
یکپارجه سازی فرآیندهای چرخه حیات سامانه مبتنی بر ساختار شکست اجزاء
نویسندگان :
بهروز امیدوار طهرانی
1
محمدجعفر میری
2
1- صنایع الکترونیک شیراز
2- صنایع الکترونیک شیراز
کلمات کلیدی :
ساختار شکست،فرآیند،چرخه حیات سامانه،نقشه ساخت
چکیده :
در این مقاله ، نتایج طراحی مفهومی یک سیستم برای مدیریت یکپارچه فرآیندهای چرخه حیات سامانه ) یا محصول ( بیان می شود. این کار با هدف از بین بردن عوامل موثر در اتلاف منابع سازمان در فرآیندهای طراحی ، تولید و پشتیبانی سامانه ر شرو ر شده است. برای این منظور از پژوهش میدانی برای شناسایی و اکتساب دانش سازمانی موجود در حوزه فرآیندهای چرخه حیات ا سرتفاده شده است. علاوه بر آن ، مطالعات کتابخانه ای برای آشنایی با تجربه سیستم های مشابه و آشنایی با مفاهیم BPM انجام شده است. یکپارچه سازی فرآیندهای چرخه حیات با فرآیندهای دفتر طراحی آغاز و برای این منظور ساختار شکست اجزا هم زمان ربا آ رغاز طراحی در دفتر طراحی تشکیل و در روند پیشرفت پروژه به روز خواهد شد. داده ها و اطلاعات طراحی در یک روند تدریجی در رگره های ساختار شکست ذخیره شده و فرآیندهای بعدی را تغذیه خواهند کرد. انتظار می رود که ساختار شکست اجزا به عنوان یک مخزن اطلاعاتی مشترک ، به نقطه اتصال فرآیندهای چرخه حیات به یکدیگر تبدیل شود. هر واحد سازمانی به نمای خاص خود از ساختار شکست اجزا دسترسی داشته و اجرای فرآیندها گره محور خواهد بود. بر اساس پژوهش انجام شده تا کنون 24 فرآیند اصلی و 79 زیرفرآیند در یکپارچه سازی فرآیندهای چرخه حیات شناسایی شده اند و ارتباط بین واحدهای سازمانی در چرخه حیات بر اساس اقلام اطلاعاتی مهم و فرآیندهای مهم شناسایی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
خودتطبیقی فرآیندهای کسبوکار معماری سازمانی با بهرهگیری از یادگیری تقویتی
هما ملکی - اسلام ناظمی
مقایسه بیزاجی و اوراکل اکسپرس با سیستم ساز برسا در توسعه نرم افزارهای سازمانی: راهنمای انتخاب برای سازمانها
سید مهدی وحیدی پور - مهدی صادق - علی بهرامی
مقدمهای بر رویکرد صحیح بکارگیری معماری سازمانی در سازمانهای نوپا
امیرمحمد نصرالهی - دکتر فریدون شمس علیئی
بلوغ دیجیتال در سازمانهای کوچک و متوسط : مرور ابعاد مورد توجه، چالشها و ضرورتها
امید رجائی - سید رئوف خیامی
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بهبود خدمات شهری و افزایش کیفیت زندگی
محمد حق شناس - نوید عبدالهی - فهیمه مقدم - سارا اولی زاده
مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر ارتباطات در نسل سوم پارکهای علم و فناوری با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن
نوید یموتی - پرستو محمدی - بختیار استادی
Leveraging Big Data Intelligence for Electronic Health Data Collection and Mining in Smart Innovative Cities: Approaches and Applications
S. Mohammadhosain Zanjani - S. Mohammadali Zanjani - Hossein Shahinzadeh - Majid Moazzami - Farshad Ebrahimi - Nasim Nourmahnad
ارائه مدل مفهومی پیشنهادی ترکیبی هوش مصنوعی و معماری سازمانی برای تحول دیجیتال در بانکها: رویکردی برای بهبود فرآیندهای کسبوکار
صالح راد - بابک درویش روحانی - حمید بنائیان
An aspect-oriented methodology for e-readiness assessment
Samin Shapour - Dr Ali Kamandi
یک خط لوله تحویل مداوم در معماری سازمانی مبتنی بر توگف
علیرضا علمداری - فریدون شمس علیئی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.1.5