0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هفتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه چارچوب معماری خدمات کسبوکار شهرداری: مطالعه موردی شهرداری یزد
نویسندگان :
سید اکبر مصطفوی
1
الهام برخورداری
2
محدثه السادات صابری نژاد اناری
3
مرضیه حاتمی
4
1- دانشگاه یزد
2- دانشگاه یزد
3- دانشگاه یزد
4- دانشگاه یزد
کلمات کلیدی :
چارچوب معماری خدمات کسب و کار،تحول اداری شهرداری،معماری سازمانی سرویس گرا
چکیده :
شهرداریها سازمانهای بزرگ و مهمی هستند که در حوزههای گستردهای خدمات ارائه میکنند. شناسایی و مستندسازی خدمات کسبوکار در شهرداریها با توجه به پیچیدگی ناشی از تنوع خدمات و پراکندگی بخشهای خدمترسان در این سازمان در برخی از شهرها (ستاد، منطقه، سازمان) میتواند به مدیران شهرداری کمک کند تا برنامهریزی مناسبی برای توسعه و هوشمندسازی خدمات داشته باشند. بدین ترتیب ارائه یک چارچوب معماری خدمات کسبوکار که بتواند خدمات شهرداریها را در تمامی حوزههای فعالیت آنها به خوبی توصیف کند، امری ضروری است. با توجه به عدم تشابه خدمات شهرداریها در ایران و سایر کشورها و عدم امکان استفاده از چارچوبهای معماری خدمات بینالمللی، عدم وجود مدل مرجع بخشی مربوط به این حوزه در چارچوب ملی معماری سازمانی ایران و عدم وجود پژوهشی جامع که کلیه خدمات شهرداریها را در نظر بگیرد، در این مقاله به ارائه یک چارچوب معماری خدمات کسبوکار برای شهرداریها پرداخته شده است. چارچوب ارائه شده شامل یک متدلوژی برای شناسایی و استخراج خدمات است و فرآوردههای آن ساختار شکست فرآیندها، لیست خدمات، طبقهبندی خدمات، شناسنامههای خدمات و ماتریسهای نگاشت است که میتواند بهعنوان یک مبنا برای برنامهریزی و انجام معماری تفصیلی در شهرداریها مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقدمهای بر رویکرد صحیح بکارگیری معماری سازمانی در سازمانهای نوپا
امیرمحمد نصرالهی - دکتر فریدون شمس علیئی
معماری سازمانی پیچیده و مبتنی بر خِرَد ترکیبی برای نظام یکپارچه و هوشمند مدیریت مالی دولت
سارا بوربور حسین بیگی - محمدرضا بشارتی
Navigating Data Governance in the Telecom Industry
Fatemeh Rahimi - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Amirhossein Hosseinnia - Houman Kashfi
Federated Learning: Solutions, Challenges, and Promises
Reza Fotohi - Fereidoon Shams Aliee - Bahar Farahani
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
Fatemeh Rahimi - Amin Noormahmoodi - Arian Sadeghi - Farhoud Jafari Kaleibar
متدولوژی تدوین نقشه راه بهکارگیری داده کاوی در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس
راحله ذیگلری - بهناز جاماسب - سید رئوف خیامی
مقایسه تحلیلی چارچوب های معماری سازمانی نظامی
علی آقامحمدپور - محسن محمدینژاد
Digital Disruption in Telecommunication: Shifting from Telco to Tech Co
Fatemehzahra Feizi - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemeh Rahimi - Houman Kashfi - Amirhossein Hosseinnia
بررسی چالشها، فرصتها و تأثیرات پیادهسازی کوبیت بر بهبود حاکمیت فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
شاهین سمیع عادل - اکبر نبی الهی - رسول عسگرپور - شهره آجودانیان - ناصر خانی
Digital Enterprise Architecture Transformation for Future Service Station
Kamonchanok Wuttikun - Tatcha Chulajata - Pongsatorn Sedtheetorn - Korporn Panyim
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7